Рибалко Петро Федорович

Доктор педагогічних наук

Професор

E-mail: petrorybalko13@gmail.com

ORCID: 0000-0002-6460-4255

Researcher ID: AAX-9810-2021

ID Scopus: 57214335048

Schoolar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=QVl7CH0AAAAJ&hl=uk

 

Народився 13 липня 1978 року в с. Данаєць, Глухівського району, Сумської області.
З 1994 -1998 навчався у Путивльському педагогічному училища імені С.В. Руднєва на відділення фізичного виховання.
1998 - 2001 навчався у Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка на факультеті фізичного виховання.
З 2001 по 2002 навчався в магістратурі інституту фізичної культури Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка.

2011 р - захист кандидатської дисертації за спеціальністю 13.00.02 − теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я) на тему «Система оздоровчих занять з дітьми 11-15 років в умовах літнього оздоровчого табору».
31.05.2013 року рішенням Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України присвоєно вчене звання доцента
2020 р. - захист докторської дисертації за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти на тему «Теорія і практика професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу загальної середньої освіти»

2020 - присудження вченого ступеня доктора педагогічних наук.

2021 р. - присвоєно вчене звання професора.

З 2021 р. і дотепер - професор кафедри фізичного виховання.

Автор понад 110 наукових і навчально-методичних праць, з них Монографія, розділ у міжнародній монографії, 2 статті індексуються у міжнародній базі даних Scopus / Web of Science, 60 у наукових фахових виданнях України, 7 навчально-методичного посібників.

Підготував трьох кандидатів наук
Харченко Сергія Миколайовича, дисертація на тему: «Формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх фахівців аграрного профілю у процесі професійно-прикладної фізичної підготовки» (2018).
Хоменко Олександр Сергійович дисертація на тему: «Удосконалення процесу фізичного виховання студентів аграрних спеціальностей на основі секційних занять військово-спортивним багатоборством» (2019)
Красілов Андрій Дмитрович дисертація на тему «Розвиток кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту на засадах диференційованого підходу» (2020)

Основні публікації за останні 5 років:

  1. Рибалко П. Ф. Формування комплексної системи розвитку силових здібностей студентів аграрного вузу на заняттях з тхеквондо / П. Рибалко, С. Хоменко // Фізична культура і спорт: збірник наукових праць. – Вип. №5 (24). – Вінниця: ТОВ «Планер», 2018, - С. 107-113.
  2. Рибалко П. Ф. Особливості методики індивідуалізації фізичного виховання підлітків під час відпочинку в оздоровчому таборі / П. Рибалко, О. Гончаренко, В. Ганчева, О. Шевцов // Фізична культура і спорт: збірник наукових праць. – Вип. №5 (24). – Вінниця: ТОВ «Планер», 2018, - С. 97-102.
  3. Рибалко П.Ф. Настільний теніс як засіб розвитку координаційних здібностей студентів аграрного університету / І. Ю. Самохвалова, В. В. Мелюшкина, П. Ф. Рибалко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. - 2018. - Вип. 151(1). - С. 133-136.
  4. Рибалко П. Ф.Теоретичні та методичні засади рекреації та оздоровлення підлітків засобами активного туризму / П. Ф. Рибалко, В. І. Ганчева, В. Л. Жуков // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. - 2018. - Вип. 151(2). - С. 123-126.
  5. Рибалко П. Ф.Педагогічні умови формування здоров’язбережувальної компетентності фахівців аграрного сектору у процесі фізичного виховання / Г. Куртова, П. Рибалко, А. Красілов // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2018. - № 4. - С. 100-111.
  6. Рибалко П. Ф.Фізкультурно - оздоровча робота в закладах дошкільної освіти: практичні засади / О. Шрамченко, П. Рибалко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2018. - № 7. - С. 216-231.
  7. Хоменко О. С., Рибалко П. Ф.Ефективність застосування засобів військово-спортивного багатоборства у фізичному вихованні студентів аграрних спеціальностей / О. Хоменко, П. Рибалко // Спортивна наука України. 2018, № 4., С. 51–58.
  8. Рибалко П. Ф. Методика викладання навчальної дисципліни «фізичне виховання» у вищому навчальному закладі / Р. Харченко, С. Хоменко, А. Красілов, П. Рибалко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. Журнал – Суми: 2019., № 5 (89), - С. 183 - 195.
  9. Лянной М. О, Рибалко П. Ф. Методика управління фізкультурно – оздоровчою діяльністю в сучасних закладах середньої освіти / М. Лянной, П. Рибалко, В. Ганчева, А. Красілов // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. Журнал – Суми: 2019., № 4 (88), - С. 280 - 289.
  10. Хоменко С. В., Рибалко П. Ф.,Гудим М. П., Гудим С. В. Особливості методики розвитку фізичних якостей студентів неспортивних спеціальностей на заняттях фізичною культурою / О. Хоменко, П. Рибалко, М. Гудим , С. Гудим // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. Журнал – Суми: 2019., № 6 (90), - С. 343 - 352.
  11. Рибалко П. Ф. Керівні підходи і принципи у підготовці вчителів фізичної культури до оздоровчо-спортивної діяльності. Гуманізація навчально – виховного процесу. Збірник наукових праць. Державний вищий навчальний заклад “Донбаський державний педагогічний університет” (ДДПУ)№ 4 (96) 2019. С. 66 – 77.
  12. Куртова Г., Пономаренко О., Рибалко П., Жуков В. Проблеми та перспективи професійної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії. Фізико-математична освіта, 2019. Випуск 2(20). Ч.2. С. 23-28.
  13. Рибалко П. Ф. Трансформація освітнього простору в Україні в напрямку організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладів загальної середньої освіти. Інноваційна педагогіка. 2019. № 19. С. 67-71.
  14. Рибалко П. Ф. Особливості управління фізкультурно-оздоровчою діяльністю в закладах загальної середньої освіти сільської місцевості / П. Рибалко, Ю. Рашевська, В. Кас’ян // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. Журнал – Суми: 2019., № 8 (92), - С. 123 - 133.
  15. Рибалко П.Ф. Особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до подальшої фахової діяльності // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. Журнал – Суми: 2019., № 9 (93), - С. 235 - 245.
  16. Рибалко П.Ф. Організація фізкультурно - оздоровчого середовища дитячої освітньої установи // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. Журнал – Суми: 2019., № 10 (94), - С. 176 – 186.
  17. Рибалко П.Ф. Сутнісні характеристики готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу загальної середньої освіти. Фізико-математична освіта. 2019. Випуск 2 (20). Ч. 2. С. 105-108.
  18. Рибалко П.Ф. Аналіз стану професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу загальної середньої освіти. Фізико-математична освіта. 2019. Випуск 4 (22). Частина 2. С. 39-45.
  19. Future Physical Education Teachers’ Preparation to Use the Innovative Types of Motor Activity: Ukrainian Experience / Dmytro Balashov, Diana Bermudes, Petrо Rybalko, Oksana Shukatka, Yuliia Kozeruk, Alla Kolyshkina. TEM Journal, 2019; 8(4), Pp. 1508-1516.
  20. Developing the Competency of Future Physical Education Specialists in Professional Interaction in the Field of Social Communications / V. Redchuk, R. Doroshenko, T. Havryliuk, N. Medynskii, S. Soichuk, R. Petrenkо, O. Pavelkiv, Р. Rybalko P., Maliar, N., Maliar, E., Chornodon, M., Boretskyi // Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala 2020; 12(4), Pp. 289-309.
  21. Рибалко П. Ф. Проблема підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу середньої освіти. Science and education a new dimension : Pedagogy and Psychology. 2020. (Будапешт, Угорщина) С. 38 - 42.
  22. Кісельов В. О., Рибалко П. Ф. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивно-масових заходів. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, 2020, Вип. 3 (44) с. 63 -70.
  23. Самохвалова І. Ю., Рибалко П. Ф., Моргунов О. А. Рухова активність та мотивація до занять з фізичного виховання студенток закладів вищої освіти Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Науковий журнал – Суми: Сум ДПУ ім. А.С. Макаренка, № 10 (104), 2020.
  24. Рибалко П. Ф. Проблема підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу середньої освіти. Science and education a new dimension : Pedagogy and Psychology. 2020. (Будапешт, Угорщина) С. 38 - 42 (Index Copernicus)
  25. Кісельов В. О., Рибалко П. Ф. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивно-масових заходів. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, 2020, Вип. 3 (44) с. 63 -70.
  26. Methods Of Introducing Information Technologies Into The Educational Process Of Higher Education Institutions Of Ukraine Inna Romanchenko , Alona Prokopenko, Iryna Zaichko, liudmyla Prokopenko, Petro Rybalko, Svitlana Bobrovytska, Ol’ga Kyselyova. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.21 No.5, May 2021.
  27. Forming Competency in Health Promotion in Technical Specialists Using Physical Education / Vasily OVCHARUK, Boris MAKSIMCHUK, Vera OVCHARUK, Alexander KHOMENKO, Sergey KHOMENKO, Evgeny EVTUSHENKO, Peter RYBALKO, Grigory PUSTOVIT, Natalia MIRONENKO, Yaroslav SYVOHOP // Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala 2021; 14 (1), Pp. 269-382
  28. Mma Exercises in Physical Education of 17-18-Year-Old Students V. Todorova, P. Rybalko, O. Dubynska, O. Khomenko, S. Gvozdetska, A. Krasilov, Y. Yevtushenko Propósitos y Representaciones Revista de psicología educativa | Journal of Educational Psychology 2021; ISSN2310-4635 (En línea), 2307-7999
  29. Stepanchenko, N., Partyko, N., Rybalko, P., Bobrovytska, S., Serdiuk, N., & Mudryk, O.(2021). Neuropsychological Support for Teaching Young School-Age Children Annotation. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(4), 250-262.
  30. Formation Of Digital Culture Of Scientific And Pedagogical Workers In The Conditions Of General Digitalization Of Education Andrii Kononenko , Iryna Smyrnova , Petro Rybalko , Vasyl Obraz , Yuliia Balakhovska , Maryna Prepotenska. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.21 No.12, December 2021.
  31. "The effect of hatha yoga on range of motion and strength in patients with breast cancer". Odynets, Tetiana, Yuriy Briskin, Borys Dolinsky, Valentina Todorova, Pavlo Vindiuk, Anzhelika Yefremova, and Petro Rybalko. 2021. Physiotherapy Quarterly 29 (1): 56-60.
  32. Dynamics of Indicators of Cadets' Physical Development and Functional Status during Pentathlon. Ivan Okhrimenko, Olena Pavlyk, Oleksandr Tomenko, Petro Rybalko, Serhiy Cherednichenko, Svitlana Gvozdetska, Oleksii Holovchenko (2021). International Journal of Human Movement and Sports Sciences, 9(4), 814 - 823. DOI: 10.13189/saj.2021.090428
  33. Substantiation of the peculiarities of the use of the complex supplement levobol by athletes in order to increase physical endurance / Asauliuk Inna, Bui Iryna, Tomenko Oleksandr, Rybalko Petro, Burla Artem, Mishchenko Oksana, Kalko Kateryna, Nesterenko N. A. Pharmacologyonline. 2021. Vol. 3. P. 1843-1854.
  34. The effectiveness of music therapy as a non-drug approach to the correction of various pathological processes in the body / Voskoboinikova V. V., Kalko K. O., Kulesha-Liubinets M. M., Nikolaievska Yu. V., Samoiliuk O. V., Rybalko P., Drogovoz S. M. Pharmacologyonline. 2021. Vol. 3. P. 2026-2031.
  35. Ivan Okhrimenko, Olena Pavlyk, Oleksandr Tomenko, Petro Rybalko, Serhiy Cherednichenko, Svitlana Gvozdetska, Oleksii Holovchenko (2021). Dynamics of Indicators of Cadets' Physical Development and Functional Status during Pentathlon. International Journal of Human Movement and Sports Sciences, 9(4), 814 - 823. DOI: 10.13189/saj.2021.09042
  36. Корж-Усенко Л. В., Рибалко П. Ф. Нормативно-правові засади розвитку вищої освіти в Україні в умовах євроінтеграції. Фізико-математична освіта. № 3 (29). С. 74–80. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2021-029-3-012
  37. Рибалко П. Ф., Васецький Ю. В., Солодка О. В., Красілов А. Д., Хоменко О. С. Результати дослідно-експериментальної перевірки педагогічних умов формування готовності здобувачів вищої освіти, які спеціалізуються в одноборствах до змагальної діяльності. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 81. Том 2. С. 181-189. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.81.37
  38. Рибалко П. Ф., Самсонов Ю. В., Марков О. В., Соколовський В. В., Безбородов Є. В. Розроблення та апробація інтерактивної методики вогневої підготовки учнів закладів спеціалізованої освіти військового профілю. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки:реалії та перспективи. Випуск 81. Том 2. С. 189-197. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.81.38
  39. Рибалко П. Ф., Леоненко А. В., Бородін С. В., Атаманенко І. О., Дяченко К. Є. Модернізація системи вогневої підготовки учнів закладів спеціалізованої освіти військового профілю. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Запоріжжя: КПУ, 2021. Вип. 76. Т. 3. С 75–83 https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.76-3.14
  40. Рибалко П. Ф., Хоменко О. С., Жуков В. Л., Чередніченко С. В., Леоненко А. В. Формування професійних компетентностей в одноборців високої кваліфікації в умовах значного психофізичного навантаження. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Запоріжжя: КПУ, 2021. Вип. 74. Т. 1. С. 133–139. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.74-1.25
  41. Бермудес Д. В., Балашов Д. І., Рибалко П. Ф. Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до застосування диференційованого підходу навчання. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: Сум ДПУ імені А. С. Макаренка. 2021. № 3 (107). С. 70–80.
  42. Рибалко П. Ф., Прокопова Л. І., Гвоздецька С. В., Красілов А. Д., Пономаренко О. Мінімальна сила як базовий компонент диференційованого розвитку силових здібностей підлітків. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: Сум ДПУ ім. А.С. Макаренка. 2021. № 1 (105). С. 60–70.
  43. Ковальов І. М., Рибалко П. Ф., Корж-Усенко Л. В., Красілов А. Д. Рeформувaння системи фiзичнoгo вихoвaння у зaклaдах вищoї ocвiти України. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка. 2021. № 2 (106). С. 279 – 287.
  44. Дубинська О., Рибалко П., Бобровицька С., & Боднар А. Динаміка показників розумової та фізичної працездатності дівчат старшого шкільного віку під впливом секційних занять з аквафітнесу. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2021. № 22. С. 38–43.
  45. Рибалко П. Ф., Калюжний М. Г., Красілов А. Д., Титович А. О., Головченко О. І. Апробація педагогічних умов формування готовності майбутніх офіцерів-правоохоронців до застосування заходів фізичного впливу проти переважаючого за силою правопорушника. Інноваційна педагогіка. 2021. № 33. С. 108–113.
  46. Гвоздецька С. В., Рибалко П. Ф., Прокопова Л. І., Дубинська О. Я., Красілов А. Д. Особливості розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку в групах продовженого дня. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 2021. № 2 (340). Ч. 1. С. 168–178.
  47. Беспалова О. О., Рибалко П. Ф., Сітовський А. М. Реабілітаційний діагноз пацієнтів із остеоартрозом на основі міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ). Art of Medicine. 2021. № 3(19). С.6 – 14.
  48. Рибалко П. Ф., Хуртенко О. В., Харченко С. М., Дмитренко С. М., Красілов А. Д. Педагогічні умови формування технічної майстерності здобувачів вищої освіти, які займаються гирьовим спортом. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні  науки:реалії та перспективи: збірник наукових праць. 2021. Випуск 80. Том 2. С. 91-96.
  49. Рибалко П. Ф., Красілов А. Д., Курбакова С. М., Романюк О. А., Арабаджі О. М. Теоретичні аспекти визначення впливу спеціальної фізичної підготовленості майбутніх офіцерів інституцій сектору безпеки і оборони України на їх готовність до службово-бойової діяльності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Запоріжжя: КПУ, 2021. Вип. 75. Т. 2. С. 59–64.
  50. Voichyshyn, L., Golod, N., Marchuk, O., Zastavna, O., Chepurna, L., Rybalko, P., Khomenko, S., Kuzmik, V., Kolisnyk, S., & Babii, I. (2022). Physical Rehabilitation of Adolescents with Postural Disorders in the Sagittal Plane and its Relation to Neurophysiology. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(1), 61- 87. https://doi.org/10.6018/sportk.522881 https://doi.org/10.18662/po/13.2/450
  51. Semenikhina О. В., Yurchenko А. О., Rybalko П. Ф., Shukatka О. В., Kozlov Д. О., & Drushlyak М. Г. (2022). PREPARATION OF FUTURE SPECIALISTS IN PHYSICAL CULTURE AND SPORTS FOR THE USE OF DIGITAL HEALTH MEANS IN PROFESSIONAL ACTIVITY. Information Technologies and Learning Tools89(3), 33–47.
  52. Yashchuk, S., Steshenko, V., Lehin, V., Bieliaiev, S., Shapran, Y., & Rybalko, P. (2022). Interaction with the Information Environment and Contemporary Educational Approaches in Higher Education Educational Level “Master”). Postmodern Openings, 13(2), 213-238.
  53. Kuznetsov, A. ., Doroshenko, . V., Chernovsky, S. ., Kramarenko, A. ., Malona, S. ., & Rybalko, P. . (2022). Distance education in physical education during COVID-19 quarantine in Ukraine.SPORT TK-Revista EuroAmericana de Ciencias del Deporte11, 29.
  54. Shapran, Y., Shapran, O., Raytarovska, I., Rybalko, P., Romanenko, V., & Halaidiuk, M. (2022). Forms and Methods of Future Physical Education Teachers’ Training: An Analysis of Foreign Experience. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 14(1Sup1), 127- 144. https://doi.org/10.18662/rrem/14.1Sup1/541